מה זה שיווק גרילה והאם הוא מתאים לכם?

אהבתם? שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

עולם השיווק והפרסום הוא עולם נרחב, הרבה מעבר למה שכולנו יכולים לשאר. כך למשל יש שיטות שיווק שאיננו מודעים אליהם או ששמענו אותם פעם מוזכרים פה ושם אך לא התעמקנו בלנסות להבין אותן ואם הן עשויות להתאים לעסק שלנו. שיווק גרילה הוא אחד מאותם מונחים ככל הנראה שאולי שמעתם עליהם אבל לא ניסיתם להעמיק בנושא ולהבין מהו באמת והאם הוא יכול לסייע לעסק שלכם. אז מהו שיווק גרילה? לאילו עסקים הוא מתאים? ומאיפה הוא הגיע? על כך ועוד ב3 הדקות הקרובות.

מה זה שיווק גרילה ומהיכן הגיע?

שיווק גרילה הוא מונח המתייחס לשיווק באמצעות יצירת באז תקשורת וכלים לא קונבנציונליים לצרכי פרסום. המונח מגיע במקור מהשפה הספרדית – Guerrila (מלחמה קטנה) ומתייחס לשיטות לחימה של קבוצות קטנות המתנגדות לשלטון, אשר ביצעו פעולות לא קונבנציונליות שונות על מנת לזעזע את השלטון. כאמור בהקשר של הפרסום מדובר בשיטה שהייתה בעבר הזולה ביותר שבה עסקים שלא היו להם תקציבי ענק לפרסום בתקשורת יכלו להשתמש בה על מנת לייצר חשיפה למותג שלהם. המונח שיווק או פרסום גרילה הוטבע על ידי ג'יי קונרד לוינסון בספר שהוציא לאור בשנת 1984. 

מחפשים ייעוץ עסקי או קורס שיווק גרילה? צרו קשר >>>

האם זה מתאים לעסק שלי?

פרסום גרילה מתאפיין בדמיון פרוע ושיטות מגוונות שונות לייצור באז או עניין סביב המודעה ובכך לייצר מקסימום חשיפה ותוצאות במינימום עלויות. כך למשל מכון כשר שדאג להציג את המשקל של כל מי שיושב על הספסל בתחנת האוטובוס או תמונה של איש/אשת עסקים מצליחים עם מראה במקום פרצוף על מנת לשקף לקהל אדם מצליח. כיום עסקים גדולים משקיעים כסף ומשאבים רבים על מנת להשתמש בשיטת שיווק זו שכבר איננה זולה בהכרח כמו בעבר. עם זאת שיווק יצירתי העונה שימוש בטקטיקות גרילה יכול להתאים כיום לכל עסק ובכל תקציב כמעט.

אולי יעניין אותכם:

מה לומדים בסדנאות שוקולד?

סדנאות שוקולד הן דרך מצוינת לחקור את עולם השוקולד. הם מלמדים אותנו על ההיסטוריה של השוקולד ואיך מייצרים אותו, כמו גם איך מכינים אותו בעצמנו.

קרא עוד »