מה ההבדל בין אמי"ר לאמיר"ם?

הכנה למבחן אמיר

המאמר באדיבות TopPrep

תנאי הקבלה למוסדות לימוד שונים כוללים מבחן לסיווג הרמה בשפה האנגלית. למבחן זה קוראים בשם מבחן אמי"ר או מבחן אמיר"ם. מדובר על מבחן דומה למדי, אם כי יש הבדלים בין המבחנים. מבחן אמיר מתנהל על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והוא תקף במוסדות לימוד שונים. לעומת זאת מבחן אמירם נערך על ידי מוסד הלימוד בעצמו והוא תקף אך ורק במוסד בו נערך המבחן.

ההכנה למבחנים

מבחינת ההכנה למבחן מדובר על אותה הכנה כיוון ששני המבחנים דומים זה לזה ולמעשה הם דורשים את אותן יכולות. ולכן לקראת מבחן אין זה משנה אם אתם עומדים בפני מבחן אמיר או מבחן אמירם, עליכם להתכונן את אותה הכנה או לקחת קורס הכנה למבחן אמיר או אמירם וללמוד את השפה היטב כדי להתמודד עם השאלות במבחן בהצלחה ולענות על המבחן כיאות. מבחן זה מיועד לסטודנטים שלומדים במוסד מסוים או כאלו שניצבים לקראת קבלה למוסד הלימודים.

ההבדלים בין המבחנים

מלבד לעובדה כי אמי"ר הוא מבחן מוכר ארצית ואילו אמיר"ם הוא מבחן פנימי, יש כמה הבדלים בין המבחנים. ובמקרה בו יכול סטודנט לבחור בין מבחן זה לשני, עליו להכיר את ההבדלים בין המבחנים הללו ולקבל החלטה בדבר המבחן המועדף עליו.

  • מבחן אמירם הוא מבחן שמתבצע בצורה ממוחשבת לעומת מבחן אמיר שנערך בצורה המסורתית עם דף ועט. עבור סטודנטים שאינם מיומנים די בשימוש במחשב או שהם חשים בטוחים יותר מול דף ועט, ייתכן ויהיה נכון יותר לבחור מבחן אמיר. בכל מקרה חשוב לתרגל היטב בהתאם למבחן אותו אתם עומדים לעבור. במידה ואתם נבחנים בצורה ממוחשבת חשוב כי גם התרגול שלכם ייעשה בצורה זו. ואילו אם אתם עומדים להיבחן בכתב עם דפים ועטים מוטב כי תתרגלו בצורה זו.
  • מבחן אמירם הוא מבחן אדפטיבי. כלומר, מבחן שמותאם בצורה ממוחשבת לרמה של הנבחן. ואילו מבחן אמיר מנוסח בצורה אחידה לכלל הנבחנים.  

לא משנה איזה מבחן אתם עומדים לעבור – חובה להגיע מוכנים וללמוד היטב כדי לעבור אותו בהצלחה. הכנה יסודית כוללת תרגול רב והרבה שינון.

כללי לימודים בחו"ל לימודים מהבית עבודות אקדמאיות פסיכומטרי שפות תכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תפקיד מאמן עסקי להצלחה שלך
כל התחום של האימון האישי עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות. מענף צר ומוגדר היטב אשר נתן מענה אך ורק...
קרא עוד »
דצמ 08, 2019
היכן ניתן לרכוש חומר גלם למדפסת תלת מימד
מדפסות תלת מימד הופכות יותר ויותר פופולריות מכיוון שהן מציעות דרך חסכונית ליצור אובייקטים מותאמים...
קרא עוד »
אפר 19, 2023
איך לומדים יזמות
יזמות היא תהליך של יצירה וניהול של עסק, וזהו מסלול קריירה מאתגר אך מתגמל. עם זאת, ללמוד כיצד להפוך...
קרא עוד »
ינו 31, 2023