לימודי הערכת אמנות קריירה עם עבר ועתיד

לימודי הערכת אמנות

מעטים בארץ, המוסדות בהם ניתן ללמוד שמאות אמנות כמקצוע. הבוחרים במקצוע זה, כתחום עיסוק, יכולים ללמוד במוסדות הקיימים כיצד להעריך ולאמת יצירות אמנות, חפצי אספנים ועתיקות, למגוון צרכים, ועבור סוגי לקוחות שונים, מאספנים, מוזיאונים וגלריות וכלה בחברות ביטוח. למרות שזהו אינו מקצוע נפוץ, יש לו ביקוש וגם בישראל, ניתן לפגוש מומחים בעלי מוניטין ושם, שיודעים לזהות באיזה זמן, על ידי מי והיכן נוצר אגרטל מסוים, מאיזו ארץ הרהיט העתיק, האם אבן הנוצצת היא יהלום, האם הגביע עשוי כסף, או רק מצופה, באילו יצירות אמנות כדאי להשקיע, ומהו ערכם הכספי של כל הפריטים והיצירות, בין לצורכי ביטוח ובין לקנייה, או מכירה.

קורס הערכת אומנות, או, שמאות אומנות, מקנה כלים מעשיים ומידע ייחודי ונרחב כיצד להעריך מבחינה אומנותית וכספית יצירות אמנות, פרטי אספנות, ועתיקות. החניכים בקורס נחשפים לידע, כלים, שיטות, לעקרונות ולמדדים על פיהם יוכלו לקבוע את מקוריותם ושוויים של יצירות ופריטים הנמצאים כמעט בכל בית בישראל, בגלריות, במוזיאונים ובשווקי הפשפשים למיניהם.

בסיום קורס הערכת אומנות, וההתמחות המעשית, זכאים הבוגרים לקבל תעודת הסמכה רשמית. יש לוודא מראש כי התעודה המוענקת על ידי המוסד המלמד מוכרת על ידי חברות השמאות וסוכנויות הביטוח, מוזיאונים וגלריות ובמוסדות ציבור, ומעידה על ערכו של הקורס מבחינת הידע המקצועי המוקנה בו למשתתפים. בוגר קורס הערכת אומנות, לאחר שהתמחה וצבר ניסיון וידע רלבנטיים על ידי עבודה מעשית בשטח, יוכל, בבוא הזמן, לזהות "מציאות", או זיופים וחיקויים, בארץ ובעולם. למי שיש חיבה עזה לאומנות ואולי לא את הרצון להיות אומן במשרה מלאה, הערכת אומנות, או שמאות אומנות, היא מקצוע ייחודי ונדרש וגם דרך נכונה לשלב אומנות עם מקצוע נדרש ולהגיע להכנסה נאה.

תוכנית לימודים רלוונטית ומעשית למי שמעוניינים לעסוק בתחום הזה, בישראל, צריכה לכלול לפחות את הנושאים הבאים,

הערכת אמנות ישראלית וזיהוי המאפיינים של האומנים הנסחרים בישראל ושווים.

זיהוי חותמות יצרן, הערכת איכות הייצור, זיהוי זיופים וחיקויים, והערכת כלי כסף ויודאיקה.

הערכת ריהוט עתיק (מאנגליה ומצרפת), כולל, סוגים של חומרי גלם טבעיים, דפוסי פיתוח, פרזולים, מגמות אופנתיות, שמות האומנים, איתור שיטות חיקוי וזיוף ונושאים אחרים.

לימוד תחומי הארט נובו וארט דקו, תולדות התחום האמנותי, סגנונות פיתוח ועיצוב, שמות יצרנים ואמנים מפורסמים

הערכת אמנות דקורטיבית במתכות, עיטורים, זרמים אמנותיים, זיהוי סגנונות ושמות יצרנים ידועים ומצליחים.

הערכת שטיחים בעבודת יד, סיווג סגנוני על פי טכניקות קשירה, אזורים, תקופות ומאפיינים תרבותיים.

הערכת תכשיטים, אבני חן ויהלומים, לרבות, טכניקות עבודה, עיצובים, סוגי ליטוש והתפתחות סגנונות.

הערכת אמנות עכשווית, הבנת התפתחות האומנות באירופה ובארצות הברית דרך סקירת פעילותם של אמנים בעלי שם במאה ה – 20.

הערכת אמנות הצילום, הדפוס והאיור החל מן המאה ה – 19 ועד לשנות ה – 70 בארץ ישראל.

הערכת כלי זכוכית עפ"י שיטות עיבוד, סגנונות, אופנות, אמנים, יצרנים ומפעלים מובילים.

קורס הערכת אמנות ועתיקות מקצועי כולל לימודים עיוניים ומעשיים, הדגמות ותרגילי הערכה בפועל והתמחות מעשית. לכן, במהלך הקורס יוצאים החניכים לגלריות, לסדנאות אומנות, למכירות פומביות, לשוק הפשפשים וחנויות תכשיטים.

בוגרי הקורסים יכולים לקבל הצעות תעסוקה מסוכנויות הערכה, ביטוח ושמאות, מגלריות, מחנויות לעתיקות ולתכשיטים ומאספנים מוסדיים. בנוסף, הם יכולים להשתלב גם במכירות פומביות, להקים עסק עצמאי, לסחור ברשת האינטרנט, ועוד רבות האפשרויות כיד הדמיון.

לאחר קבלת ההסמכה הבסיסית, עבודה מעשית כמתמחה לאורך זמן וצבירת ניסיון אישי ומעשי, ניתן להתמחות גם בתחומים ספציפיים, כמו לדוגמה, תכשיטים עתיקים , פיסול בברונזה , עיצוב, אספנות פריטי ארץ ישראל, סוגי אספנות שונים, פורצלן, אמנות ישראלית , אמנות דקורטיבית מהמזרח הרחוק. אלו קורסי התמחות ייעודיים אשר מעמיקים ומרחיבים את הבסיס המקצועי.

הערכת אומנות, היא מקצוע לחיים, שהוא גם בחירת קריירה, בתחום קסום של אומנות ושכיות חמדה, והוא יכול לקחת את המצטיינים לכל מקום בעולם. מעריכי אומנות מומחים בעלי ותק ומוניטין הם "רופאים מומחים" מפורסמים בעלי תחומי התמחות מדויקים וברורים ופועלם מתגמל אותם מקצועית וכלכלית בנדיבות רבה.

כללי לימודים בחו"ל לימודים מהבית עבודות אקדמאיות פסיכומטרי שפות תכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תרגום רומנית
תרגום שפות הינו מקצוע מיוחד ומאתגר במיוחד. לכל שפה יש את המונחים, ההגהות והביטויים היחודיים לה ובכל...
קרא עוד »
מרץ 03, 2020
אופציות עבודה לסטודנטים
בין אם אתם במהלך השלמת תואר מתקדם או שרק התחלתם את הלימודים, סביר להניח שאתם מחפשים גם עבודה כדי לקיים...
קרא עוד »
ינו 14, 2019
עבודות סמינריון בתשלום -האם יש להסתיר את זה מהמכללה?
  כל סטודנט בישראל חווה את האתגרים והקשיים שלו בסיום התואר. תקופות מבחנים מלחיצות שמשאירות אותם...
קרא עוד »
מרץ 16, 2022